Szerző: grbalu | április 18, 2010

F1 verseny

Az elmúlt napokban pár óránként néztem a Wheather Underground-on az időjárás előrejelzést és eléggé aggódtam, hogy esni fog. Még szombaton az esőt jósoltak vasárnapra délután 2-től kezdődően 40% valószínűséggel. Gondoltam 60% annak az esélye, hogy nem fog esni 🙂 Még reggel is azt gondoltam, hogy nem lesz baj, mert sütött a nap. Aztán persze minden elromlott, de előbb még ki kellett jutnom a pályára. A hivatalos programfüzet egyébként 100RMB volt és nem nagyon ért annyit. Az angol szövegeket mintha a Google Translate fordította volna. Néhány oldalon taglalták a pályára kijutási opciókat. A metrós oldalon megjegyzésként ott volt, hogy a pályánál levő megállót vasárnap reggel 8:30-kor bezárják. Kicsit szarul volt ugyan írva úgyhogy nem voltam benne biztos, hogy tényleg ezt akarták-e írni. Leszálltam az elágazónál és megkérdeztem az egyik ott álló peronőrt, hogy most akkor tényleg nem áll meg a metró? Persze nem tudott angolul nagyon, de mondta, hogy “not ok”. Azt hittem, hogy a szöveg nem oké. Állt mellette egy japán fazon aki már tudott angolul és ő azt mondta, hogy simán megáll a pályánál. Hát jó, megvártuk a következő szerelvényt amiből az összes külföldi kiszállt. Ekkor elbizonytalanodtam, de azért beszálltunk. Természetesen nem álltunk meg a pályánál 🙂 Viszont jó messze volt az a megálló ahol végre le tudtunk szállni. Itt pont lekéstük a visszafelé menő szerelvényt, amivel 20 percet vesztettünk. Végülis volt még 2 óra a versenyig, úgyhogy nem annyira izgattam magam. Legalább nem kellett unatkozni. A Forma1-es versenyek mellett a legtöbb helyszínen vannak ún. betétfutamok. A Hungaroringen például van GP2, Porsche Kupa, Formula Masters. Nos itt csak valami Porschés téma volt a verseny előtt 4 órával. Nem igazán volt kedvem több órát unatkozni, úgyhogy ezt kihagytam. Beszéltük is a japán fickóval, hogy fura, hogy itt nincs semmi. Na mindegy, végül sikerült visszamenni 2 megállót és ott találtunk taxit. A verseny kezdése előtt 1 órával már ott is voltunk. Közben megtudtam, hogy a fickó elég jó helyen ül (a B1 szektorban) és 1 hete vette a jegyet. Nekem 1 hónapja azt mondták, hogy már csak a B8-ban van… No comment. Viszont mondta az ipse, hogy ha akarok odaülni, akkor megbeszéli a biztonságiakkal, hogy némi lóvé ellenében nézhessem onnan. Ezt visszautasítottam udvariasan és elköszöntem, mert nekem messzebb kellett még mennem. Ekkor már csöpögött az eső. Mire a helyemhez értem jobban rákezdett, de ekkor még nem tettem el a fotómasinát. Nem sokkal később kénytelen voltam előszedni az esőkabátomat. Most használtam először 🙂 Tavaly vettem a thaiföldi nyaralásra, de ott nem volt rá szükség. Teljesen jól teljesített. Arra számítottam, hogy az eső miatt páran majd kicsúsznak a célegyenes után, de csupán két szerencsés volt, akinek sikerült kiszélesítenie a pályát. A versenyt nehezen tudtam követni a kicsi belátható szakasz miatt.  Volt egy kivetítő szemben, de a feliratokat már nem tudtam elolvasni a gép meg a táskában volt 🙂 Viszont tetszett a verseny, mert eddig csak napsütésben láttam Forma1-et. Legközelebb viszont a leghosszabb egyenes végéhez fogok ülni (persze, ha lesz legközelebb 🙂 ). Egy idő után azon gondolkodtam, hogy ezúttal a vége előtt le kéne lépni, hogy hazaérjek emberi időben. Így 16:40-kor elindultam kifelé. Jó sok taxi állt a kijáratnál, gondoltam semmi gondba nem fog ütközni hogy visszamenjek a metróhoz onnan meg haza. Mikor vázoltam a taxisnak, hogy a metróhoz szeretnék menni kiröhögtek. Oké, akkor megmutattam a hotel címét, mire közölte, hogy 500RMB lesz valamint hozzátették, hogy minden taxi ennyiért fog elvinni. Ezt múltkor mondták már nekem, úgyhogy nem ért váratlanul. Próbáltam alkudni, de nem álltak rá a témára, ezért beleegyeztem. Gyalog kizárt dolog, hogy visszataláltam volna a metróhoz és az eső is eset… Hát ez van 🙂 Viszont már 17:30-kor a hotelben voltam. Képek majd talán a héten lesznek. Elég sokat csináltam, de át kell válogatni.


Hozzászólás

Kategóriák